Sähköposti ja kalenteri -palvelua suositellaan aina käytettävän Exchange-protokollaa käyttäen. Sähköposti ja kalenteri -tili on kuitenkin mahdollista asentaa IMAP-protokollaa käyttäen. Tämä voi olla tarpeellista esimerkiksi tilanteessa, jossa sähköpostisovellukseen tulee asentaa useampi Sähköposti ja kalenteri -tili, eikä sähköpostisovellus tue kuin rajallista määrää Exchange-protokollalla asennettavia tilejä.
Huom! Mikäli sähköposti ja kalenteri -palvelu asennetaan käyttöön muulla kuin Exchange-protokollalla, kaikki palvelun ominaisuudet eivät ole käytettävissä.
Aloita tilin luominen klikkaamalla "Tiedosto"-painiketta Outlook-sovelluksen vasemmasta yläreunasta.
Klikkaa tämän jälkeen "Lisää tili" -painiketta. Jolloin ruudulle avautuu "Lisää uusi tili" -ikkuna.
Lisätäksesi tilin IMAP-protokollaa käyttäen, valitse Lisää uusi tili -ikkunasta: "Määritä palvelinasetukset tai muut palvelinlajit manuaalisesti". Ja klikkaa "Seuraava".
Pääset tämän jälkeen listaukseen eri tilityypeistä. Valitse "Internet-sähköposti". Klikkaa tämän jälkeen "Seuraava".
Seuraavaksi pääset syöttämään sähköpostilaatikkosi palvelinasetukset manuaalisesti.
Sähköpostiosoite / Käyttäjätunnus - Sähköpostiosoite
Tilin tyyppi - IMAP
Saapuvan postin palvelin / Lähtevän postin palvelin: he10.nebula.fi (Mikäli käytössäsi on vanhempi versio palvelusta, tarkasta tiedot seuraavasta ohjeesta: Sähköpostilaatikon asennustiedot sähköpostisovelluksia varten)
Salasana - Sähköpostilaatikkosi salasana
Klikkaa tämän jälkeen "Lisää asetuksia..." -painikkeesta.
Siirry välilehdelle "Lähtevän postin palvelin" ja aseta valinta ruutuihin "Lähtevän postin palvelin (SMTP) edellyttää käyttöoikeuden tarkistusta" ja "Käytä samoja asetuksia kuin saapuvan postin palvelimessa".
Siirry tämän jälkeen välilehdelle "Lisäasetukset".
Aseta porttiasetuksille seuraavat arvot:
Saapuvan postin palvelin (IMAP) - 993
Käytä salattua yhteyttä - SSL
Lähtevän postin palvelin (SMTP) - 587
Käytä salattua yhteyttä - TLS
Hyväksy tehdyt muutokset, jolloin palaat takaisin "Lisää uusi tili" -ikkunaan. Klikkaa "Seuraava".
Outlook suorittaa asetuksille tarkistuksen ja mikäli kaikki on kunnossa, saat vahvistuksen tilin onnistuneesta asennuksesta. Mikäli tilin asetuksissa ilmenee virhe, tarkista vielä kertaalleen asetuksesi ja ota tarvittaessa yhteys asiakaspalveluumme.